تغذیه و رژیم درمانی
آموزش تغذیه و تبادل اطلاعات تغذیه ای و رژیم درمانی . سیدداودحسینی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
مشاهده و دانلود فیلم های آموزشی
شارژ رایتل
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تغذیه و رژیم درمانی و آدرس sdh-diet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









نويسندگان
سیدداودحسینی

آخرین مطالب


 

 

ويتامين A
ويتامين A ممكن است شما را ياد هويج بيندازد. اما به جز هويج، جگر، گوجه‌فرنگي، شلغم، اسفناج، فلفل تند، لبو و زرده تخم‌مرغ هم حاوي مقادير زيادي ويتامين A هستند. اين ويتامين براي بهبود بينايي، حفظ سلامتي سطح چشم، سلامتي پوست و سلامتي مويرگ‌ها مؤثر است، مقاومت بدن را زياد كرده و سلامت دستگاه تنفسي را تأمين مي‌كند. اما اگر بيش از آنچه بدنتان نياز دارد ويتامين A يا قرص آن را استفاده كنيد، دچار مسموميت ويتاميني مي‌شويد. خشك‌شدن پوست بدن، شكنندگي ناخن‌ها، ريزش مو، خشكي لب‌ها، التهاب لثه‌ها، بي‌اشتهايي، خستگي و كوفتگي، سردرد، تحريك‌پذيري و استفراغ از عوارض مصرف بيش از حد ويتامين A است.

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.
 


خبرآنلاین: چندی پیش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که خوردن ۵۰ گرم گوشت‌های فرآوری شده، در روز احتمال مبتلا شدن به سرطان را ۱۸ درصد افزایش می‌دهد. همچنین در این گزارش گفته شده که گوشت قرمز هم ممکن است باعث ایجاد سرطان شود، اما هنوز دلایل کافی برای اثبات آن به‌دست نیامده است.

سازمان تحقیقات درباره‌ سرطان کشور انگلستان (Cancer Research UK) هم گفته که بهتر است مصرف گوشت قرمز را بسیار کم کرد و ساندویچ بیکن ممکن است، احتمال بروز سرطان در افراد را افزایش دهد در گوشت‌های فرآوری شده، تغییراتی ایجاد می‌شود که عمر استفاده از آنها افزایش پیدا کند یا مزه‌ آنها با دودی کردن، اضافه کردن نمک و پخت به روش‌های مختلف تغییر کند.
 
گوشت‌های فرآوری شده مانند بیکن، سوسیس، هات‌داگ و سالامی به دلیل تغییراتی که در آنها ایجاد شده، موجب به خطر افتادن سلامتی می‌شوند. برای تولید این گوشت‌ها کارهای شیمیایی مختلفی انجام می‌شود که احتمال بروز سرطان در مردم را افزایش می‌دهند.

همچنین پخت غذا در دمای بالا مانند کباب کردن گوشت در باربیکیو مواد شیمایی سرطان‌زا به وجود می‌آورد. در کشور انگلستان ۶ درصد از مردم احتمال دارد که سرطان مبتلا شوند. اگر این افراد در طول روز ۵۰ گرم گوشت فرآوری شده استفاده کنند، این آمار به ۷ درصد می‌رسد.
 
استفاده از خمیرمرغ غیرمجاز
 
در این میان رئیس سازمان غذا و دارو درباره مصرف افراطی و روزانه سوسیس و کالباس گفت: نگرانی های ما در زمینه سوسیس و کالباس مانند گذشته همچنان وجود دارد و این امر نیازمند نظارت بیشتری است.
 
دکتر رسول دیناروند درباره سلامت فرآورده های پروتئینی به ویژه سوسیس و کالباس ها، با ابراز نگرانی نسبت به استفاده از نوعی خمیر مرغ غیرمجاز در تهیه برخی از سوسیس و کالباس ها، گفت: اقداماتی در این زمینه در حال انجام است که این خمیرهای غیرمجاز جمع آوری شوند. ما مصرف منطقی خمیر مرغی که از منابع قابل تایید استحصال می شود را دنبال می کنیم.
 
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مباحث بهداشتی مشکل اصلی فرآورده های پروتئینی نیست، بلکه مشکل اصلی آن است که تغذیه جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را برهم می زند. بر این اساس مصرف افراطی و روزانه این فرآورده ها به هیچ وجه توصیه نمی شود و از نظر تغذیه ای کاری خطرناک است. در مجموع افزایش سلامت جامعه هدف اصلی وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروست.
 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

.                                                  

تا ديروز زندگي بشر مملو از ترس از بلايايي جهان گستر چون وبا، حصبه ، تيفوس و طاعون بود ، اكنون خوشبختانه اين بيماريهاي مهلك كه روزي همه جاگير بودند با پيشرفت دانش پزشكي و رعايت اصول بهداشتي ديگر موجب نگراني نيستند،امروزمانگران صدمات متفاوتي هستيم كه در محيط زيست ما در كمين نشسته‌اند صدماتي كه محصول پيدايش و تكوين شيوه زندگي جديد خود بشر هستندساليانه ميليونهابيماری باخواستگاه غذادردنيااتفاق مي افتدواين بيماريهابراثرپاتوژنهاوياسموم شيميايی مانندباکتريها،ويروسهاوانگل هاکه مي توانند بيماریزايی کنندوياسمومی مانندديوکسين،باقيمانده های دارويی وياسموم دفع آفات و ... درانسان ايجادمي شودواززمانی که غذابه صورت صنعتی توليدشدودرسطح وسيعتری ازگيتی بصورت بين المللی توزيع شدند،اين بيماري هاهم درعرصه وسيع تروباجديت بيشتری خودرابروزدادندوهمچنين حواشی جديدتری مانندبيوتروريسم غذايی هم پيداکرده است که خرابکاران برای پيشبرداهداف خودازآلوده کردن غذابه عنوان وسيله ای برای آسيب رساندن به جوامع هدف استفاده مي كنندوازهمين رونيازهماهنگی وپیوستگی زنجیره تولیدغذاودستگاههای نظارت کننده دولتی وخصوصی درتمام سطوح ميباشد.در واقع ايمنی غذايی يک مسوليت مشترک است. از کشاورزان و توليدکنندگان گرفته تا ،فروشندگان و مصرف کنندگان

 

 

 

 

 

 

 

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 
سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:تغيه سالم,ر‍ژيم غذايي,سيدداودحسيني, :: 10:0 :: نويسنده : سیدداودحسینی

 فصل بهار آغاز رويش گياهان و زنده شدن دوباره زمين است. به اعتقاد بسياري از روانشناسان فصل بهار با شادابي و تحرک همراه است و اين را مي‌توان از تکاپوي اطرافيان در اين فصل به خوبي حس کرد. بسياري از ما با پشت سرگذاشتن فصل سرد زمستان که با کوتاه بودن طول روز و بلندي شب همراه است خود را براي تحولي بزرگ آماده مي‌کنيم. اين تحول با تغييرات شيميايي در مغز همراه است و تأثيرات آن را مي‌توان در تغييرات رفتاري همچنين تغيير الگوي زندگي و خواب مشاهده کرد. اما چرا با بيدار شدن طبيعت هنوز بدن برخي از ما در خواب است و چگونه مي‌توان اين بي‌حالي را مديريت کرد تا به شادابي و سرزندگي رسيد.

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 
سه شنبه 11 شهريور 1393برچسب:سیدداودحسینی , تغذیه صحیح ,تغذیه, :: 9:0 :: نويسنده : سیدداودحسینی

19 میلیون نفر بی تحرکند.

5 میلیون نفر سیگاری می کشند.

47 میلیون نفر در کشور غذای نامناسب می خورند.

7 میلیون نفر قند خون دارند .

15 میلیون نفر کلسترول بالا دارند.

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

 نکات تغذیه‌ای برای پس از‌ ماه مبارک رمضان

 بدن انسان خود را با هر شرايطي تطبيق مي‌دهد و به راحتي مي‌تواند پس از يك ماه روزه‌داري و بازگشت تغذيه به حالت عادي، درصورت رعايت نكات تغذيه‌اي خود را مجددا با شرايط تغذيه‌اي پس از‌ ماه مبارك رمضان تطبيق دهد.

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

 

سفارشهای عمومی برا ی تغذیه درماه مبارک رمضان

 

هنگام افطار از آغاز کردن غذا با آب سرد، نوشابه و مانند اینها جداً خودداری کنید. به جای آب سرد کمی آب گرم یا چای میل کنید.

افطار را با خرما، کشمش، عسل و بطورکلی با یک قند طبیعی آغازکنید. به این ترتیب اشتها کنترل می شود و پرخوری کمترپیش می‌آید.

 

خوردن چای شیرین کم رنگ، شیر گرم، فرنی و حلیم کم ‌روغن در آغاز افطار مناسب است.

 

نان و پنیر و سبزی (ضد عفونی شده) و یا نان و پنیر و مغز گردو نیز خوب است.

 

سبزی را در افطار میل کنید. سبزی در سحری، گاهی منجر به تشنگی در طول روز می‌شود.

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

فرارسیدن فصل تابستان و گرما ممکن است با شیوع مشکلات سلامتی بسیاری نظیر انواعی از ناراحتی‌های پوست و مو، گرمازدگی و یا آفتاب‌سوختگی همراه شود.

متخصصان سلامت و بهداشت عمومی همواره تاکید دارند که با توجه به ناراحتی‌های شایع در این فصل، تغییر در رژیم غذایی و رعایت برخی از نکات بهداشتی برای حفظ سلامت بدن ضروری است.

در مقاله جدیدی، این متخصصان به معرفی مفیدترین نکات و مهم ترین توصیه‌های بهداشتی مخصوص این فصل پرداخته‌اند که به شرح زیر است:

درمان گرمازدگی, درمان شوره سر

1- گرمازدگی یکی از مشکلات شایع در فصل تابستان است.

ر این حالت بدن حرارت زیادی از محیط جذب می‌کند و قادر به دفع این گرمای اضافی نیست.
گرمازدگی، یک وضعیت خطرناک جسمی است که باید فورا برطرف شود. برای این منظور مهم ترین اقدام، پایین آوردن سریع دمای بدن است.

برای خنک کردن بدن می‌توانید روی پوست، بسته‌های یخ قرار دهید یا دوش آب سرد بگیرید. همچنین پوشیدن لباس‌های گشاد، نخی و با رنگ روشن،‌ نوشیدن آب زیاد و خودداری از جنب و جوش و تحرک خیلی زیاد در این فصل برای پیشگیری از گرمازدگی توصیه می‌شود.

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

پژوهشی تازه نشان می دهد یک سوم مردم جهان یا اضافه وزن دارند یا چاق هستند. افزایش سطح رفاه،مصرف غذاهای پر انرژی و بی تحرکی از جمله دلایل افزایش تصاعدی چاقی در جهان هستند.بنابر این پژوهش....

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

مواد غذایی که فواید طولانی مدت برای تقویت فعالیت‌های ذهنی دارند:

   ۱- سبزیجات و حبوبات
ویتامین‌هایی نظیر ویتامین B6 و B12 نقش بسیار مهمی در حفظ فعالیت‌های ذهنی و تقویت سیستم عصبی مرکزی دارند. این ویتامین‌ها باعث تقویت حافظه و هوشیاری می‌شوند. درست است که این ویتامین‌ها را به راحتی می‌توان با خوردن یک مولتی‌ویتامین دارای B6 و B12 تامین کرد؛ اما خوردن منابع غذایی طبیعی آن می‌تواند مفیدتر باشد. اسفناج، کلم بروکلی و لوبیاها از منابع غنی این ویتامین‌ها هستند که علاوه بر آن دارای آهن، فیبر بالا و ویتامین‌ها و املاح دیگری هم هستند.                                               تغذیه امتحانات, غذاهای مناسب برای فصل امتحانات

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

تغذیه امتحانات, غذاهای مناسب برای فصل امتحانات

ماهی با دارا بودن امگا ۳ از بهترین دوستان علاقه‌مند به کتاب و مطالعه است. یک ماده غذایی پر انرژی و سبک که در مقایسه با گوشت قرمز و سایر پروتئین‌ها ارزش بالاتری دارد. امگا ۳ از مهم‌ترین چربی‌های لازم برای سلول‌های مغزی و فعالیت‌های آن‌هاست.

امگا ۳ موجود در ماهی‌ها، ویتامین‌های موجود در حبوبات و سبزی‌جات، مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان و آب از مواد غذایی مفید برای سلول‌های مغزی و فعالیت‌های آن‌ها هستند.ما برای انجام تمام کارها انرژی مصرف می‌کنیم؛ مثلاً راه رفتن، رانندگی کردن، ورزش کردن، درس خواندن و هر فعالیت دیگری. تفاوت در نوع انرژی مصرفی و اندام‌های مصرف‌کننده این انرژی است؛ مثلاً به نظر شما بالا بردن یک وزنه ۲۰ کیلویی از ۴ طبقه یک ساختمان انرژی بیشتری احتیاج دارد یا حل کردن یک سۆال ریاضی در المپیاد ریاضیات جهانی؟ فکر کنید هر دو فعالیت هم ۱۵ دقیقه طول بکشد.

 خب قطعاً بالا بردن وزنه ۲۰ کیلویی انرژی بیشتری احتیاج دارد اما برای حل مسئله ریاضی، تمرکز و دقت بسیار بالایی لازم است. پس چیزی که برای حل مسئله ریاضی و درس خواندن لازم است چیزی فراتر از انرژی است و با خوردن یک غذای چرب و صرفاً پُرکالری حل نمی‌شود.

 غذاهایی به نام غذاهای تقویت‌کننده مغز وجود دارند که مصرف آن‌ها هوشیاری، تمرکز و دقت فعالیت‌های ذهنی را افزایش خواهد داد. برخی از آن‌ها کوتاه اثرند و برای رسیدن به تأثیرات باید زمان دقیق مصرف آن‌ها را بدانیم و برخی دیگر را باید به برنامه غذایی‌مان وارد کنیم تا در طولانی‌مدت به تأثیرات آن‌ها برسیم.

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

 

زنان باردار به دلیل شرایط حساسی که دارند باید ورزش‌های مناسب و با شدت مناسب انجام دهند. ورزش در دوران بارداری مفید است.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هر چقدر در دوران بارداری فعال‌تر باشید و آمادگی جسمانی بیشتری داشته باشید، برای شما راحت‌تر خواهد بود که به فرم بدن و وزن جدید خود عادت کنید. ضمنا بدین شکل بعد از فارغ شدن نیز راحت‌تر به وزن قبلی خود باز می‌گردید. سعی کنید تا زمانی که می‌توانید و راحت هستید ورزش همیشگی خود را انجام دهید. ورزش برای نوزاد شما خطرناک نیست. از نظر علمی ثابت شده است زنان بارداری که فعال هستند کمتر در دوران بارداری مشکل پیدا می‌کنند.

با این حال بهتر است زنان باردار خود را خسته نکنند. سعی کنید هر چقدر که به ماه‌های آخر نزدیک می شوید ورزش خود را سبک تر کنید. به توصیه‌های پزشک خود توجه کنید. سرعت شما به هنگام ورزش باید به میزانی باشد که بتواند حرف بزنید نباید به هنگام ورزش نفس شما بند بیاید. اگر پیش از بارداری فعال نبودید، سریع شروع به ورزش شدید نکنید. سعی کنید سه بار در هفته‌ به مدت پانزده دقیقه‌ ورزش هوازی یا پیاده روی انجام دهید. کم‌کم این زمان را افزایش دهید و آن را به چهار جلسه نیم ساعته برسانید.

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

مصرف سوسیس و کالباس به‌دلیل افزایش جمعیت جوان و بالارفتن ساعات اشتغال به‌کار افراد در کشور به طرز فزاینده‌ای رو به افزایش است.

 این میزان افزایش در سال‌های اخیر بسیار نگران‌کننده شده است به‌طوری که مسئولان وزارت بهداشت در سال‌های اخیر بارها نگرانی خود را از این مسئله ابراز کرده بودند. به گفته دکتر رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو، مباحث بهداشتی مشکل اصلی فرآورده‌های پروتئینی (سوسیس و کالباس) نیست بلکه مشکل اصلی آن است که تغذیه جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان را برهم می‌زند. بر این اساس مصرف افراطی و روزانه این فرآورده‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و از نظر تغذیه‌ای کاری خطرناک است.

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

یک روش خوب قرار گرفتن معقولانه در معرض نور خورشید است، اما از آنجایی که تولید ویتامین D فقط در صورت تابش نور خورشید به پوست بدون محافظ صورت می‌گیرد، باید مراقب آفتاب سوختگی باشید.

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

اخیرا متوجه شده ام اکثر مراجعه کنندگان به اینجانب دچار کمبود ویتامین D می باشند.لذا تصمیم گرفتم در این رابطه مطالبی جمع آوری و منتشر کنم. امیدوارم مفید و مورد استفاده قرار گیرد.

ویتامین D ماده مغذی است که برای سلامت استخوان، سلامت پوست و سلامت روانی ما ضروری است. ۸۰ تا ۹۰ درصد از ویتامین D مورد نیاز ما می‌تواند از تابش نور خورشید به پوست ما در بدنمان ساخته شود و برخلاف تصور عمومی حتی با یک رژیم غذایی سالم ممکن است مقدار کافی ویتامین D را دریافت نکنید.

حتی بهترین منابع غذایی ویتامین ‌D ممکن است نتواند نیاز روزانه شما به ویتامین D را فراهم کند. برای مثال ماهی آزاد- یکی از بهترین منابع ویتامین D- را در نظر بگیرید: صد گرم از این ماهی حدود ۴۵۰ واحد بین‌المللی ویتامین D دارد. اما در یک وعده آب پرتقال غنی‌شده ۱۳۷ واحد و در یک وعده شیر غنی‌شده ۱۲۰ واحد ویتامین D وجود دارد.

میزان توصیه‌شده روزانه ویتامین D تا یکسالگی ۴۰۰ واحد ، از یک تا ۷۰ سالگی ۶۰۰ واحد و در بالای ۷۰ سالگی ۸۰۰ واحد است.

کودکان در صورتی که به اندازه کافی ویتامین D از راه مواد غذایی و تابش آفتاب به پوست دریافت نکنند، در معرض خطر بیشتر بیماری نرمی استخوان یا ریکتر قرار می‌گیرند و در مورد بزرگسالان کمبود ویتامین D به پوکی استخوان زیاد است. کمبود ویتامین D همچنین با افزایش خطر فشار خون بالا و دیابت نوع ۲ همراهی دارد.

بروز این هفت نشانه در شما ممکن است بیانگر کمبود ویتامین D باشد:

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 


چراسکسکه مي‌کنيم؟

سکسکهدراثربالاوپايينرفتنديافراگمدربدناتفاقمي‌افتد. درواقعبرخيازخوراکي‌هامي‌توانندباعثتحريکوآزارديافراگم

شوندواجازهندهندکهاينپردهنازک،کارشرادرستانجامدهد. برايهمينگاهيبعداز‌خوردنبعضيغذاهادچارسکسکهمي‌شويم.

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

 چراشکممانقاروقورمي‌کند؟

روده همه افراد در حالت عادي، حرکاتي به نام پريستالسيسم دارد که

اين حرکات گاهي هنگام خالي بودن روده‌ها رخ مي‌دهند و گاهي پس از

صرف غذا و موقع سيري. حالا اگر حرکات روده فردي، خيلي شديد باشد،

خود او يا اطرافيانش مي‌توانند صداي شکمش را به‌صورت قار و قور بشنوند.

ابتلا به روده تحريک‌پذير، تحريک بيش از حد روده با موادغذايي محرک، استرس

و رشد بيش از حد ميکروب‌ها در روده مي‌توانند از عوامل قار و قور‌کردن شکم،

پس از صرف غذا باشند. هضم نشدن قندهاي موجود در برخي حبوبات در بدن

بيشتر افراد هم باعث توليد گاز مي‌‌شود و به همين خاطر هنگام عمل 

پريستالسيسم،صداي قار و قور ايجاد مي‌کند. ضمن اينکه اگر فردي مشکل 

 کمبود آنزيم لاکتاز روده‌ايداشته باشد، با دريافت برخي قندها مانند لاکتوز

موجود در شير، شکمش حسابي بهقار و قور مي‌افتد.

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

چراترشمي‌کنيم؟

ترش‌کردنياريفلاکسدراثربرگشتاسيدمعدهبهمريبرايخيليازافراد،

درستبعدازغذا‌خوردناتفاقمي‌افتدينمشکلشايعاگربه‌صورتمداوم

ايجادشود،مي‌تواندعوارضيمانندالتهابيازخممريرادرپيداشتهباشد

امابارعايتاصوليخاصبهراحتيمي‌توانآنراازبينبرد.

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:دل درد, نفخ,سکسکه,تغذیه صحیح,تغذیه سالم,رژیم,, :: 13:42 :: نويسنده : سیدداودحسینی

چرادل‌دردمي‌گيريم؟

خيليازافرادبعدازغذا‌خوردناحساسسنگينيشديدمعده

يادل‌دردمي‌کنندومي‌گويندکهديگرنمي‌توانندتاچندساعت

ازجايشانتکانهمبخورند.معمولاغذا‌خوردنبيشازاندازه يا

مصرفغذاهايچرب،انواعفست‌فود،غذاهاي ديرهضم يا

غلاتفراوانباعثايجادحسسنگينييادل‌دردبعدازصرفغذامي‌شود.




لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 
یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:شقاق,فیشر,تغذیه و بیماری ها,رژیم در شقاق, :: 16:30 :: نويسنده : سیدداودحسینی

مفاهیم: بیماری فیشر چیست؟

فیشر یا شقاق مقعد که در اثر یبوست یا اسهال طولانی مدت به وجود می‌آید، علیرغم درد شدیدی که با خود دارد بیماری خطرناکی نیست

این بیماری در حقیقت ایجاد پارگی یا خراشیدگی در ناحیه مقعد است که موجب انقباض عضلات داخلی مقعد و ایجاد درد در این ناحیه هنگام دفع می‌شود. بعضا هنگام اجابت مزاج کمی خون بر روی مدفوع مشاهده می‌شود.

دردی که بیمار هنگام اجابت مزاج احساس می‌کند آنقدر شدید است که گاهی تا چند ساعت بعد هم باقی می‌ماند اما خبر خوب در مورد این بیماری این است که معمولا پس از رفع علت ایجاد شدن آن (رفع اسهال طولانی مدت یا یبوست) خراش ایجاد شده در ناحیه مقعد بهبود می‌یابد و نیازی به عمل جراحی ندارد.

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 
یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:دل درد, نفخ,سکسکه,تغذیه صحیح,تغذیه سالم, :: 13:37 :: نويسنده : سیدداودحسینی


خيليازافرادبعدازغذا‌خوردن،نفخمي‌کنند. خيلي‌هايديگر،ترشمي‌کنند. بعضي‌هادل‌دردمي‌گيرندوبعضي‌هايديگرهمسکسکه‌شانمي‌گيرد.اينهابخشي

ازمشکلاتياستکهگاهيبعدازصرفوعده‌هاياصليغذابهسراغمانمي‌آيد...

 آيامي‌دانيدکهدليلبروزاينمشکلاتوراهپيشگيريازآنهاچيست?




لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

از نظر کارشناسان تغذیه برای مبارزه با چاقی و همینطور پیشگیری از آن "نخوردن" و رژیم های سخت غذایی ،نه تنها به لاغری فرد به طور اصولی کمک نمی کند بلکه خود می تواند آسیب هایی در بر داشته باشد.از نظر کارشناسان داشتن برنامه غذایی مناسب و خوردن همه گروه های مواد غذایی به تناسب و بر حسب نیاز بدن در کنار مکمل های لازم و مفیدی مثل فعالیت بدنی و ورزشی و همینطور رعایت برخی نکات رفتاری در شیوه وسبک غذاخوردن تنها روش اصلی مبارزه . پیشگیری از چاقی است.

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

 پروتئین

نیاز زنان حامله به پروتئین به منظور تامین سنتز بافت های مادر و جنین بیشتر است، ولی اندازه این نیاز هنوز معین نیست.

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

 ليستي از انواع  حيله هاي كاهش وزن

در اينجا ليستي از محصولات غير معمول را كه همگي به طور يقين ضمانت كاهش وزن شما را ادعا ميكنند خواهيد ديد.

 

 

 

 

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

 انرژي مورد نياز در بارداري


مقدار انر‍ژي اضافي مورد نياز براي يك مادر باردار تقريبا 60 هزار كالري محاسبه شده است .

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

 كلسترول، خوب، بد ،زشت

كلسترول نيز مانند دنياي انسانها خوب و بد دارد  .كلسترول كه يك نوع چربي به شمار مي رود و در خون وهمه بافت هاي بدن وجود دارد از آنجا كه در ساختمان غشاي سلولها ، برخي هورمونها و .... شركت دارد ماده اي ضروري براي سلامت بدن به حساب مي آيد. اما كلسترول بد و خوب چيست؟

 

 

 

     

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

 افزايش وزن مادر در دوران بارداري

حدود نيمي از وزن اضافه شده مربوط به جنين ، جفت و مايع آمنيوتيك است و باقي مانده شامل بافت هاي توليد مثلي مادر ،مايعات  ، خون و ذخاير مادر (كه عمدتا مربوط به چربي بدن است ) مي باشد.به تدريج افزايش مقداري چربي زير جلدي در شكم ،پشت و بالاي ران به عنوان يك ذخيره انرژي براي دوران بارداري و شير دهي عمل مي كند.

 

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

 تغذيه زنان باردار

بدون شك يكي از بزرگترين آرزوهاي تمامي زنان ، داشتن نوزادي سالم و تندرست است.به اين جهت تمامي مادران سعي بر آن دارند تا عوامل موثر بر بهبود روند بارداري و نتيجه آن را مورد بررسي قرار دهند و تا جاي ممكن از عوامل زيان آور دوري جويند. تغيرات زيادي در اثر بارداري در بدن مادر به وجود مي آيدوعوامل زيادي در تعيين روند صحيح بارداري و نتيجه بارداري موثر هستند.يكي از مهمترين و اصلي ترين نكات،تغذيه مادر باردار مي باشد. در اين صفحه سعي ميكنم به مرور اطلاعات لازم و ضروري را قرار دهم. 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.
 
چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 8:3 :: نويسنده : سیدداودحسینی

                                         خداوندا ، نميدانم چه تقديري مرا فرموده اي اما

براي دوستان من عطا فرما :

هزار و سيصد اميد

هزارو سيصد ونود بهروزي

هزارو سيصد و نود و دو لبخند زيبا

سال نو بر شما و خانواده  محترمتان  مبارك باد

 

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.
 
شنبه 26 اسفند 1391برچسب:کم خونی,تغذیه کم خونی,کمخونی,غذا و کم خونی,, :: 11:22 :: نويسنده : سیدداودحسینی

 كم خوني ناشي از فقر آهن

فقر آهن يكي از شايع ترين اختلالات تغذيه اي در كشورهاي در حال توسعه و مهم ترين علت كم خوني تغذيه اي در كودكان و زنان در سنين باروري است 

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 
چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:کم خونی,تغذیه کم خونی,کمخونی,غذا و کم خونی,, :: 12:14 :: نويسنده : سیدداودحسینی

 كم خوني

كم خوني وضعيتي است كه در آن تعداد يا اندازه گلبول هاي قرمز ويا مقدار هموگلوبين موجود درخون كاهش يافته وتبادل اكسيژن و دي اكسيد كربن بين خون و سلول ها دچار اختلال مي شود.از علل ايجاد كننده كم خوني مي توان كمبودهاي تغذيه اي ،خونريزي ،ناهنجاري هاي ژنتيكي ،بيماريهاي مزمن ويا مسموميت هاي دارويي را نام برد. منظور از كم خوني هاي تغذ يه اي كم خوني هايي است كه در اثر دريافت ناكافي مواد مغذي ايجاد مي شوند.

از مهمترين مواد مغذي جهت خون سازي كه كمبود آن ها موجب بروز كم خوني مي شود مي توان به آهن ،ويتامين ب12، و اسيد فوليك اشاره كرد.

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.
 

 توصيه هاي ورزشي كه بايستي در برنامه كنترل وزن گنجاده شود:

-پياده روي كليد كنترل وزن شما ست.

-هر موقع كه برايتان امكان دارد پياده روي كنيد (تند و سريع) و مدت آن را به 30 دقيقه در روز برسانيد.

-تمام يا قسمتي از مسير رفتن به سركار و يا براي خريد را پياده طي كنيد.

- اگر معمولا اتوبوس ،مترو ،سوار مي شويد يك ايستگاه قبل از مقصد پياده شويد.

- از پلكان به جاي آسانسور استفاده كنيد.

- از نشستن براي مدت طولاني اجتناب كنيد حتي در موقع تماشاي تبليغات تلويزيون فعاليت داشته باشيد.

اگر در منزل باغچه داريد وقت بيشتري را صرف كار در آن بنماييد.

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.
 
دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:صبحانه , تغذیه صحیح,تغذیه سالم,صبحانه خوب,, :: 13:51 :: نويسنده : سیدداودحسینی

 انجام مطالعات علمي فراوان دلايل زير را براي خوردن صبحانه مهم نشان داده است.:

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

 صبحانه،وعده غذايي سبكي است كه معمولا صبح هنگام و پس از بيدارشدن از خواب آن را مي خورند.در نقاط مختلف دنيا از مواد غذايي متفاوتي براي صبحانه استفاده ميكنند.نان،در همه جاي دنيا جزء لاينفك صبحانه است . معمولا انواع نان به همراه پنير،تخم مرغ ،كره و مربا،حبوبات،كيك،كلوچه،انواع گوشت،سوسيس،انواع ميوه و آب ميوه به عنوان صبحانه مصرف مي شود.

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 
شنبه 19 اسفند 1391برچسب:بیماری قلبی ,اترو اسکلروز,CHD,رژیم قلبی, :: 14:56 :: نويسنده : سیدداودحسینی

 پيشگيري  از بيماري كرونر قلبي

 براي پيشگيري ازCHDدو راهكار بايد مد نظر قرار گيرد :اول راهكار جمعيتي است كه در آن اصلاح شيوه زندگي ،از جمله تغيير در رژيم غذايي ، با هدف كاهش خطر CHDودر نتيجه ميزان شيوع آن مورد استفاده قرار مي گيرد.دوم راهكار باليني است كه در آن افراد در معرض خطر بالاي CHDشناسايي شده و تحت درمان قرار مي گيرند.

 

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 
پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:بیماری قلبی ,اترو اسکلروز,CHD,, :: 12:14 :: نويسنده : سیدداودحسینی

 بيماريهاي قلبي – عروقي

بيماريهاي قلبي-عروقي جزءعمده ترين علل مرگ و مير در سراسرجهان مي باشند.علي رغم پيشرفت هايي  كه در درمان بيماري هاي قلبي عروقي حاصل شده است ،اين بيماري ها هم چنان باعث مرگ و مير بسياري از بيماران مبتلا مي شوند .در ايران ،اين بيماري ها در حدود 38 درصد از كل مرگ و ميرها را در بر مي گيرد.طبق براوردهاي سازمان بهداشت جهاني ،تا سال 2020 بيماري كرونر قلبي   (CHD) اولين و  سكته مغزي چهارمين علل ناتواني در سراسر جهان خواهند بود.همه گيري بيماري هاي قلبي عروقي در حال گسترش است و آترو سكلروز به همراه ترومبوز ،به عنوان اصلي ترين علل اين بيماري ها مطرح شده اند.

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 
چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:دیابت,درمان دیابت,رژیم دیابتی,, :: 10:49 :: نويسنده : سیدداودحسینی

 درمان تغذيه اي در ديابت  نوع 2

شمار زيادي از بيماران ديابتي نوع 2 معمولا اضافه وزن دارند و بعلت ارتباط بين اضافه وزن و مقاومت به انسولين،كاهش دريافت انر‍ژي و كاهش وزن در اين بيماران ضروري به نظر ميرسد.بعلاوه ،بسياري از اين بيماران دچار ديس ليپيدمي و پرفشاري خون نيز مي باشند و به همين دليل كاهش دريافت چربي اشباع ،كلسترول و سديم در اين بيماران موثر واقع خواهد شد.در اين بيماران،كاهش وزن متوسط ،بويژه كاهش چربي هاي داخل شكمي ،مي تواند مقاومت به انسولين را كمتر كند و ديس لپيدمي را بهبود بخشد.افزايش فعاليت بدني نيز مي تواند در بهبود وضعيت گليسميك ،كاهش مقاومت به انسولين ، وكاهش عوامل خطر قلبي عروقي موثر باشد

 

 

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 
سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:دیابت,درمان دیابت,رژیم دیابتی,, :: 11:42 :: نويسنده : سیدداودحسینی

 درمان تغذيه اي درديابت نوع 1

توصيه هاي تغذيه اي كه براي حفظ سلامتي عموم جامعه ارائه شده اند براي بيماران ديابتي نوع 1 نيز مناسب مي باشند.با اين حال در اين بيماران بايد كميت و كيفيت انسولين مصرفي را با شيوه زندگي بيمار هماهنگ نمود.برنامه غذايي بايد بر مبناي ارزيابي اشتها ، غذاهاي مورد علاقه ، عادات غذايي ، الگوي فعاليت بدني ،و عوامل فرهنگي بيمار تنظيم شود.

درمورد بيماران ديابتي كه از ر‍‍ژيم هاي مرسوم انسولين درماني استفاده ميكنند ( اين رژيم ها غالبا دو تزريق روزانه انسولين را شامل ميگردند) ثبات تقريبي در مقدار كربوهيدرات دريافتي و همچنين منظم بودن در زمان صرف وعده ها يا ميان وعده هاي غذايي بيشترين اهميت را دارا مي باشد.يك روش موثر براي حل اين مشكل اين است كه برنامه اي تنظيم شود و در آن زمان صرف غذا ،مقدار غذا ،انسولين ، و همچنين الگوي فعاليت بدني را براي بيمار معين شود. در اين حالت فهرست جانشيني مواد غذايي مي تواند به بيمار در حفظ ثبات كربوهيدرات دريافتي  كمك نمايد كه سعي مي كنم در روزهاي بعد مطالبي در مورد آن در وبلاگ قرار بدهم.

 

      

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

 

درمان تغذيه اي
درمان تغذيه اي يك جزء ضروري در برنامه درماني مبتلايان به ديابت مي باشد.استفاده از روشهاي تغذيه اي راهكاري مناسب در كاهش دادن عوارض و مشكلات و مرگ و مير ناشي از ديابت است .برنامه درمان تغذيه اي بايد بر اساس اهداف و نيازهاي هر بيمار تنظيم گردد .علاوه بر اين ،آموزش بيمار در مورد چگونگي به اجرا در آوردن اين برنامه جزء مهمي از برنامه درمان تغذيه اي مي باشد.
لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.
 
یک شنبه 13 اسفند 1391برچسب:دیابت,تغذیه و دیابت,انواع دیابت,رژیم دیابتی, :: 14:14 :: نويسنده : سیدداودحسینی

 

طبقه بندي ديابت
 
ديابت نوع 1
ديابت نوع 2
ديابت بارداري
 
ديابت نوع1:در ديابت نوع1،به علت تخريب سلولهاي بتاي جزاير لانگرهانس پانكراس،كمبود شديد يا فقدان كامل انسولين وجود خواهد داشت.اعتقاد بر اين است اصلي ترين عامل در پيدايش ديابت نوع 1 بروز اختلال خود ايمني Autoimmune)) بر عليه سلولهاي بتاي جزاير لانگرهانس مي باشد.
 

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد