تغذیه و رژیم درمانی
آموزش تغذیه و تبادل اطلاعات تغذیه ای و رژیم درمانی . سیدداودحسینی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
مشاهده و دانلود فیلم های آموزشی
شارژ رایتل
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه
همسریابی
درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تغذیه و رژیم درمانی و آدرس sdh-diet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









نويسندگان
سیدداودحسینی

آخرین مطالب


 
جمعه 23 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 20:20 :: نويسنده : سیدداودحسینی

هر گاه حیوانات با یک نوع غذا تغذیه شوند ،به زودی و یا پس از مدتی بیمار شده و می میرند . یک نوع غذا حاوی تمام مواد مغذی ضروری نیست . مثلا گندم (آرد کامل گندم)

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 19 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 20:43 :: نويسنده : سیدداودحسینی

 

مواد مغذي
مواد مغذي ، موادشيميايي موجود در غذا ها هستند كه مورد نياز بدن مي باشند.
لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 
یک شنبه 18 ارديبهشت 1390برچسب:سلامت,تعادل غذایی,گروه غذایی, :: 20:34 :: نويسنده : سیدداودحسینی

 

تعادل=سلامت
غذاها بايد به نسبت مناسب در برنامه غذايي شما گنجانده شود.نيازي نيست به دقت مقدار غذا هاي مختلف را اندازه گيري كنيد ،به جز در موارد توصيه هاي پزشكي ،كه الگوي خوردن شما بايد تحت نظر كارشناسان تغذيه باشد.
ما پنج گروه غذايي داريم كه به شرح زير هستند:
 
لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

  داشتن تغذيه صحيح و سالم به منظور افزايش سطح سلامتي و كارايي بدن امري حياتي است منظور از تغذيه سالم،تلاش براي پيروي از يك ر‍ژيم غذايي حاوي مواد مغذي مي باشد. كليد داشتن تغذيه سالم ،داشتن رويكردي متعادل به غذا ها است .چيزي به اسم غذاي" بد" يا غذاي  "خوب" نداريم .بايد برنامه غذايي خود را كلي ببينيد .فقط اگر برنامه غذايي شما حاوي مقدار زيادي غذاهاي نه چندان خوب باشد،سالم نيست.هيچ غذايي نبايد در يك تغذيه سالم ممنوع شود،مگر به دليل برخي بيماري ها .  جهت آگاهي از اينكه تغذيه اي خوب و سالم است اولين مسئله كفايت تغذيه اي ميباشد كه بايستي ديد آيا برنامه غذايي براي فرد يا گروهي از افراد كافي است يا نه؟ كار مشكلي است كه بدانيم آيا رژيم مورد نظر تمام نيازهاي تغذيه اي يك فرد را براي ترميم و نگهداري فرآيندهاي زندگي و رشد فراهم مي كند؟

  وجود يا عدم وجود يك ماده مغذي ممكن است روي قابليت دستيابي ،جذب ،متابوليسم و يا نيازهاي تغذيه اي به ساير مواد مغذي تاثير بگذارد.

 

 شناخت روز افزون ارتباط بين مواد مغذي باعث شده است كه براي تعيين كفايت تغذيه اي ر‍ژيم چند اصل در نظر گرفته شود:

 

 


 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 
چهار شنبه 14 ارديبهشت 1390برچسب:هضم,جذب,روده بزرگ, :: 11:15 :: نويسنده : سیدداودحسینی

 روده بزرگ:

 روده بزرگ شامل كولون ،ركتوم و مقعد است و بالغ بر يك متر طول دارد. روده بزرگ آبي را كه در هضم استفاده شده باز جذب مي كند و فيبر و غذاي هضم نشده را دفع مي كند.

 

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 
سه شنبه 13 ارديبهشت 1390برچسب:هضم,جذب,روده کوچک, :: 22:50 :: نويسنده : سیدداودحسینی

روده کوچک:

روده کوچک طولانی ترین قسمت دستگاه گوارش شما است که پنج تا شش متر طول دارد.این روده کوچک نامیده می شود چون باریک است و فقط دو تا چهار سانتی مترعرض دارد،در مقایسه با روده بزرگ که شش سانتی متر عرض دارد.روده کوچک شما شامل سه قسمت مجزا است.دوازده درست بعد از معده قرار دارد وکوتاهترین قسمت روده کوچک است.بعد از آن ژژنوم یا تهی روده وایلئوم قرار دارند که به روده بزرگ متصل میشوند.                                                                                                         


لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 12 ارديبهشت 1390برچسب:دستگاه گوارش,هضم,جذب, :: 19:11 :: نويسنده : سیدداودحسینی

هر چیزی که وارد معده شما می شود با آنزیم ها ترکیب می شود،یعنی نوعی مواد شیمیایی که غذاها را به صورت مواد تشکیل دهنده اصلی آن (مواد مغذی)در می آورند.آن گاه این مخلوط از معده به روده می رود ،جایی که مواد مغذی جذب جریان خون می شوند.مواد مغذی به سلول های همه نقاط بدن منتقل می شوند که در آنجا استفاده یا ذخیره می شوند.ذرات غذایی که جذب نشده اند دفع می شوند.

دستگاه گوارش شما:

دستگاه گوارش لوله ای است که حدود هفت متر طول دارد.

دهان و معده شما:

به محض اینکه جویدن غذا را شروع می کنید هضم غذا آغاز می شود.بزاق،که از غددی در دهان شما ترشح می شود،هنگام جویدن غذا با آن مخلوط می شود تا بلع آن آسان ترشود.بزاق حاوی آنزیم آمیلاز است که کربوهیدارت های نشاسته ای غذاها را به قند های ساده تر می شکند تا بتوانند جذب بدن شما شوند.             

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 
یک شنبه 12 ارديبهشت 1390برچسب:تغذیه,سوءتغذیه,تغذیه سالم,سيدداودحسيني, :: 8:1 :: نويسنده : سیدداودحسینی

تغذيه سالم شرط اساسي سلامت انسان است .كمبود دريافت مواد غذايي و بيماري هاي ناشي از سوءتغذيه در گذشته مشكل اساسي بهداشتي و سلامت جوامع انساني بود. اگر چه اين مقوله در كشور هاي توسعه نيافته هنوز مورد توجه است ،اما در اكثر كشورهاي پيشرفته و نيز در كشورهاي در حال توسعه مشكل اصلي عدم توجه به سلامت تغذيه و استفاده نادرست از مواد غذايي مي باشد كه خود از عوامل بروز بيماري هاي قلبي-عروقي ،ديابت،سرطان و ساير بيمار يها است.

تحقيقات اخير در امرتغذيه بيشتر از آنكه به كمبودها و سوءتغذيه متوجه باشد به تركيب غذاي سالم و پيشگيري از بروز بيماري هايي كه به علت تغذيه نامناسب عارض مي شود جلب شده است

بنابراين جهت پيشگيري از بروز بيماري ها بايد برنامه غذايي مناسب جهت استفاده اكثريت سالم افراد جامعه تنظيم شود تا به حفظ ،تامين و ارتقاء سلامت جامعه كمك كند.

براي همه افراد جامعه با در نظر گرفتن تفاوت هاي فردي مانند سن،جنس،مراحل رشد و بلوغ ودوران هي ويژه اي كه با تغييرات فيزيولوژيك همراه مي باشد ،بايستي يك رژيم متناسب در نظر گرفته شود.زيرا امروزه با پيشرفت علم ،دانشمندان و محققان علوم باليني به اين نتيجه رسيده اند كه بين برنامه غذايي و بعضي بيماريها مانند بيماري قلبي –عروقي ،بعضي از انواع سرطانها و بيماري ديابت نوع 2 (كه ناتواني و مرگ زودرس را به دنبال دارد)ارتباط وجود دارد و بدين جهت ،طرح و تنظيم يك رژيم مناسب كه به كاهش خطر پيشرفت اين چنين بيماري هاي مزمن كمك كند ،ضروري به نظر مي رسد..

 

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.
 
یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:تغذیه,رژیم غذایی, :: 18:47 :: نويسنده : سیدداودحسینی


جرقه ایجاد این وبلاگ روزجمعه ای در ذهنم خطور کرد که دیدم دختر12 ساله ام سخت مشغول کلنجار رفتن با کامپیوتر ببخشید رایانه میباشد .کنجکاو شدم مشخص شد که با هماهنگی مدرسه به همراه چند تن از همکلاسیها وبلاگی ایجاد و مشغول تهیه مطلب میباشند. کنجکاوی حاصلش این وبلاگ گردید.

 

اینجانب سیدداودحسینی فارغ التحصیل علوم تغذیه از دانشگاه شهید بهشتی خیلی امیدوار هستم که بتوانم گامی هرچند کوچک در جهت آموزش تغذیه و رژیم غذایی ،ارتقاء سطح آگاهی و همچنین تبادل اطلاعات با سایر دوستان و افرادی که به نحوی با علوم تغذیه در ارتباط یا علاقه مند هستند بردارم.لذا خواهشمند است با مشارکت فعال خود مرا یاری داده تا بتوانیم به این امر مهم نائل گردیم.                 

                                                                                                                                  سیدداودحسینی   

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.